Edukacja matematyczna
Dzie艅 dobry! 馃檵
Na wczorajszych zaj臋ciach plastycznych 馃帹 stworzyli艣cie pi臋kne pejza偶e wiosennych kwiat贸w. Swoje prace mo偶ecie podziwia膰 TUTAJ 馃尫 馃尰 馃尶 馃尲 馃尭 .
Ostatnio na matematyce badali艣my cechy prostok膮ta i k膮ta prostego.
Na wczorajszych zaj臋ciach plastycznych 馃帹 stworzyli艣cie pi臋kne pejza偶e wiosennych kwiat贸w. Swoje prace mo偶ecie podziwia膰 TUTAJ 馃尫 馃尰 馃尶 馃尲 馃尭 .
Ostatnio na matematyce badali艣my cechy prostok膮ta i k膮ta prostego.
Dzisiaj
nadal b臋dziemy pos艂ugiwa膰 si臋 linijk膮 馃搹 – przypomnimy
sobie w艂a艣ciwo艣ci kwadratu, poznamy
r贸偶ne kszta艂ty linii oraz dowiemy si臋,
co to jest odcinek.
Przygotuj: zeszyt
膰wicze艅 i zeszyt do matematyki 馃摌, linijk臋 馃搹 oraz pi贸rnik ✏.
1. Na pocz膮tek
co艣 艂atwego… co艣, co ju偶 znasz doskonale. 馃槑
Na
rozgrzewk臋 wykonaj zadania ze str. 50-51 w zeszycie 膰wicze艅 do
matematyki. Czytaj uwa偶nie polecenia.
W zad. 1 pokoloruj r贸偶nymi kolorami tylko czworok膮ty, czyli figury o czterech bokach.
W zad. 2 zmierz 馃搹 i zapisz d艂ugo艣ci bok贸w narysowanych figur, a nast臋pnie pokoloruj na czerwono tylko te figury, kt贸re maj膮 tak膮 sam膮 d艂ugo艣膰 bok贸w.
W zad. 3 przy u偶yciu linijki 馃搹 doko艅cz rysowanie kwadratu i prostok膮ta. K膮ty proste zaznacz na zielono.
W zad. 4 odszukaj i pokoloruj na czerwono wszystkie kwadraty.
W zad. 5 narysuj dwa kwadraty 馃搹 – pierwszy o boku 4 cm, a drugi o boku 5 cm.
W zad. 6 podkre艣l cechy kwadratu.
W zad. 1 pokoloruj r贸偶nymi kolorami tylko czworok膮ty, czyli figury o czterech bokach.
W zad. 2 zmierz 馃搹 i zapisz d艂ugo艣ci bok贸w narysowanych figur, a nast臋pnie pokoloruj na czerwono tylko te figury, kt贸re maj膮 tak膮 sam膮 d艂ugo艣膰 bok贸w.
W zad. 3 przy u偶yciu linijki 馃搹 doko艅cz rysowanie kwadratu i prostok膮ta. K膮ty proste zaznacz na zielono.
W zad. 4 odszukaj i pokoloruj na czerwono wszystkie kwadraty.
W zad. 5 narysuj dwa kwadraty 馃搹 – pierwszy o boku 4 cm, a drugi o boku 5 cm.
W zad. 6 podkre艣l cechy kwadratu.
Zrobione?
BRAWO! 馃憦
To teraz poznasz nowe wiadomo艣ci…
2. W matematyce
wyr贸偶niamy r贸偶ne kszta艂ty linii:
Otw贸rz zeszyt do matematyki i zapisz:
Lekcja 23.04.2020
Temat: Linie proste, krzywe i 艂amane. Odcinek.
Narysuj
O艁脫WKIEM
✏ poni偶sze kszta艂ty linii
- lini臋 prost膮 i 艂aman膮 rysuj od linijki 馃搹, natomiast lini臋
krzyw膮 bez u偶ycia linijki.
Linia prosta
Linia krzywa
Linia 艂amana
Linia krzywa
Linia 艂amana
3. Od艂贸偶 zeszyt do matematyki (ale nie zamykaj go - b臋dzie nam jeszcze potrzebny).
Wykonaj zad. 1 i 2 na str.
56 w zeszycie 膰wicze艅.
Dooko艂a nas mo偶emy dostrzec wiele
przedmiot贸w, kt贸re swoim kszta艂tem przypominaj膮 nam wymienione wy偶ej rodzaje
linii. Na przyk艂ad 艂odygi kwiat贸w i trasy, kt贸rymi spaceruj膮 je偶e, maj膮 kszta艂ty r贸偶nych linii.
Przyjrzyj si臋 ilustracji w zad. 3 i po艂膮cz
ka偶dy rysunek z w艂a艣ciw膮 nazw膮 linii.
4. Przed przerw膮 wykonaj jeszcze zad. 4, 5 i
6 na str. 57.
Pami臋taj!
Lini臋 prost膮 i 艂aman膮 rysuj od linijki 馃搹.
II 艣niadanie
czas zacz膮膰. 馃崬 馃崊 馃挧
5. Po przerwie 艣niadaniowej zapraszam Ci臋 do
rozwi膮zania matematycznej zagadki:
Co zauwa偶asz?
Najkr贸tsza droga mi臋dzy dwoma punktami jest zawsze lini膮 prost膮.
Najkr贸tsz膮 drog臋 mi臋dzy dwoma punktami nazywamy odcinkiem. Ko艅ce odcink贸w oznacza si臋 wielkimi literami.
馃挰 zad. 1 str. 58: Kolorem czerwonym zaznacz na rysunkach najkr贸tsz膮
drog臋 z osiedla do szko艂y
i z osiedla do parku.
Najkr贸tsza droga mi臋dzy dwoma punktami jest zawsze lini膮 prost膮.
Zapami臋taj
i zapisz w zeszycie do matematyki:
Najkr贸tsz膮 drog臋 mi臋dzy dwoma punktami nazywamy odcinkiem. Ko艅ce odcink贸w oznacza si臋 wielkimi literami.
Mo偶esz zamkn膮膰 zeszyt do matematyki.
Jako utrwalenie zdobytych wiadomo艣ci, wykonaj
膰wiczenia ze str. 58-59.
馃敂 ZACZYNAMY!
馃敃 Zadania wykonane? SUPER 馃槈 Masz ju偶
dzisiaj wolne od nauki.
馃摲 Zr贸b zdj臋cie
notatki w zeszycie do matematyki,
str. 51, 57 i 59
w 膰wiczeniach do matematyki,
i ode艣lij na
klasowego maila. 馃摟
DOBREGO
POPO艁UDNIA! 馃憢 馃尀




Brak komentarzy:
Prze艣lij komentarz