Edukacja polonistyczna
Dzie艅 dobry! 馃檵
W
szkole nie raz pracowali艣my w grupach. Przypomnij sobie, jak wygl膮da艂a
wtedy Twoja wsp贸艂praca z kole偶ankami i kolegami z klasy oraz od czego
zale偶a艂 sukces Twojej grupy.
Czy ka偶dy z Was mia艂 taki sam pomys艂? Czy 艂atwo by艂o Wam doj艣膰 do porozumienia?
Jak dzielili艣cie si臋 prac膮?
Czy ka偶dy z Was mia艂 taki sam pomys艂? Czy 艂atwo by艂o Wam doj艣膰 do porozumienia?
Jak dzielili艣cie si臋 prac膮?
Dzisiaj o swojej przygodzie
opowie Wam Hania 馃懅 – nasza bohaterka, znana Wam z cyklu
„Listy od Hani i Henia” 馃摠.
„Listy od Hani i Henia” 馃摠.
Przygotuj: podr臋cznik, zeszyt 膰wicze艅 i zeszyt w linie do
polskiego 馃摌 oraz pi贸rnik ✏.
1. Otw贸rz podr臋cznik na
str. 52 i 53. Ws艂uchaj si臋 uwa偶nie w list od Hani 馃摶 .
Przed chwil膮 wys艂ucha艂a艣/-e艣 listu od Hani. Jak my艣lisz:
馃挰 1. Czy kole偶anki rzeczywi艣cie rozkazywa艂y Hani?
2. Czy Hania s艂usznie zrobi艂a, 偶e wysz艂a z kole偶ankami na
艣rodek podczas
prezentacji projektu?
3. Jak inaczej mog艂a post膮pi膰 Hania?
4. Kogo Hania powinna przeprosi膰 za swoje zachowanie?
2. Zapisz w zeszycie do polskiego. Pami臋taj o starannym pi艣mie i podkre艣leniu tematu.
Lekcja 23.04.2020
Temat: Klasowy projekt.
Tutaj udziel odpowiedzi na zadane wy偶ej pytania.
3. Otw贸rz zeszyt 膰wicze艅 na str. 59. W zad. 1 postaw znak ˅ przy zdaniach, kt贸re s膮 zgodne
z tre艣ci膮 listu od Hani.
4. Jakie s膮 zasady pracy nad wsp贸lnym projektem? W zad. 2 po艂膮cz liniami odpowiednie fragmenty zda艅.
5. Przed przerw膮 chcia艂abym sprawdzi膰 Twoj膮 wiedz臋 o rzeczowniku, czasowniku i przymiotniku. Wykonaj SAMODZIELNIE zad. 3 i 4 na str. 60.
Kr贸tkie przypomnienie! 馃槑
Rzeczownik: Kto? Co?
Czasownik: Co robi? Co si臋 z nim dzieje?
Przymiotnik: Jaki? Jaka? Jakie?
Kr贸tkie przypomnienie! 馃槑
Rzeczownik: Kto? Co?
Czasownik: Co robi? Co si臋 z nim dzieje?
Przymiotnik: Jaki? Jaka? Jakie?
Zas艂u偶ona PRZERWA! 馃榾
Mo偶esz si臋 PORUSZA膯 .馃弮
6. Odczytaj na g艂os wiersz „Kto nas nauczy艂 budowa膰?” – podr臋cznik str. 56.
Czy teraz ju偶 wiesz, kto nas nauczy艂 budowa膰? 馃敡 馃敤 馃敥
Jest taki zaw贸d, kt贸ry 艂膮czy w sobie wiele dziedzin
naukowych i technicznych. Jest to ARCHITEKT, czyli osoba, kt贸ra projektuje,
wznosi budowle, a tak偶e nadzoruje ich powstawanie.7. Jednym z najwybitniejszych architekt贸w na 艣wiecie jest Antonio Gaudi. Wszystko zacz臋艂o si臋 ju偶 od najm艂odszych lat… w zwi膮zku z tym, 偶e w dzieci艅stwie cz臋sto chorowa艂 i nie m贸g艂 bawi膰 si臋 z r贸wie艣nikami, siedzia艂 ca艂y dzie艅 w domu. Przypuszcza si臋, 偶e przez samotne siedzenie w domu Gaudi wyrobi艂 sobie niespotykan膮 wyobra藕ni臋.
Popatrz na str. 57 w podr臋czniku i poczytaj, dlaczego warto zna膰 t臋 posta膰.
8. Wiesz ju偶, kim jest architekt. A jakie s膮 cechy charakterystyczne dla tego zawodu? Dowiesz si臋, rozwi膮zuj膮c wykre艣lank臋 w zad. 1 str. 66 (zeszyt 膰wicze艅).
Nast臋pnie wykonaj zad. 2.
9. Przed
nami ostatnie zadanie. Dzisiaj wiele uwagi po艣wi臋cili艣my architektom, kt贸rzy
projektuj膮
i buduj膮 r贸偶ne budowle. Ka偶d膮 tak膮 budowl臋 mo偶na opisa膰. Czy wiesz,
jakie elementy powinien zawiera膰 OPIS?
10. W podr臋czniku na str. 58-59 zamieszczone s膮
przyk艂adowe opisy. Przeczytaj je.
Przyjrzyj si臋 馃憖 dok艂adnie fotografii na str. 67 w zeszycie
膰wicze艅. Odpowiedz na pytania pe艂nymi zdaniami – odpowiedzi te utworz膮 opis budynku.
馃摲 Zr贸b zdj臋cie odpowiedzi w zeszycie do polskiego (zad.1)
oraz 膰w. 3 str. 60 i 膰w. 3 str. 67
i ode艣lij na klasowego maila. 馃摟
SPOKOJNEGO WEEKENDU! 馃尀
Do widzenia 馃憢,
do mi艂ego zobaczenia 馃槏!

Brak komentarzy:
Prze艣lij komentarz