Edukacja matematyczna i informatyczna
Dzie艅 dobry! 馃檵
Dzisiejsze przedpo艂udnie sp臋dzimy z matematyk膮. Jednak nie b臋dziemy dodawa膰 ani odejmowa膰, lecz mierzy膰 i rysowa膰. 馃搹
Przygotuj: podr臋cznik, zeszyt 膰wicze艅
i zeszyt do matematyki 馃摌, linijk臋 馃搹 oraz pi贸rnik. ✏
W matematyce opr贸cz cyfr mo偶emy r贸wnie偶 spotka膰 r贸偶ne kszta艂ty zwane figurami. Dzisiaj nasz膮 uwag臋 po艣wi臋cimy prostok膮towi i k膮tom prostym.
馃挰 Co to jest prostok膮t?
Zauwa偶, 偶e: kwadrat r贸wnie偶 jest prostok膮tem, ale prostok膮t nie jest kwadratem.
Zauwa偶, 偶e: kwadrat r贸wnie偶 jest prostok膮tem, ale prostok膮t nie jest kwadratem.
馃挰 Co to jest k膮t prosty?
K膮t prosty mo偶esz 艂atwo sprawdzi膰 przy u偶yciu ekierki 馃搻
1. Otw贸rz zeszyt do matematyki i 艂adnie zapisz.
Lekcja 21.04.2020
Temat: Prostok膮t. K膮t prosty.
Czworok膮ty, kt贸re maj膮 4 k膮ty proste i 4 boki parami r贸wne, nazywamy prostok膮tami.
We藕 linijk臋 i narysuj prostok膮t o podanych wymiarach. Zaznacz na nim k膮ty proste.
We藕 linijk臋 i narysuj prostok膮t o podanych wymiarach. Zaznacz na nim k膮ty proste.
2. Otw贸rz podr臋cznik str. 106 i wykonaj zadania 1, 2 i 3. Wszystkie odpowiedzi zapisz
w zeszycie do matematyki.
w zeszycie do matematyki.
3. Znajd藕 w swoim domu trzy przedmioty, kt贸re maj膮 kszta艂t prostok膮ta. Zmierz je, a pomiary zapisz w zeszycie. Wymiary podawaj w centymetrach.
Na przyk艂ad: ramka na zdj臋cie: d艂ugo艣膰 17 cm, szeroko艣膰 12 cm
馃敂 Najwy偶szy czas na 20 minutow膮 przerw臋.
Zjedz co艣 pysznego 馃崜 i koniecznie
napij si臋 wody 馃挧.
4. Wiesz ju偶, co to jest prostok膮t i k膮t prosty.Wiadomo艣ci te utrwalisz sobie, wype艂niaj膮c zadania w 膰wiczeniach do matematyki: str. 18 - 19.
Czytaj uwa偶nie polecenia, by odpowiednio zaznacza膰 odpowiedzi:
W zad. 2 k膮ty proste zaznacz czerwon膮 kropk膮, a wszystkie figury, kt贸re maj膮 k膮ty proste pokoloruj na niebiesko.
W zad. 3 k膮ty proste zaznacz czerwon膮 kropk膮, a boki tej samej d艂ugo艣ci zaznacz jednakowym kolorem.
W zad. 4 ka偶dy prostok膮t pokoloruj inn膮 kredk膮.
W zad. 5 podkre艣l w艂a艣ciwe okre艣lenie.
⏳ ZACZYNAMY!
Czytaj uwa偶nie polecenia, by odpowiednio zaznacza膰 odpowiedzi:
W zad. 2 k膮ty proste zaznacz czerwon膮 kropk膮, a wszystkie figury, kt贸re maj膮 k膮ty proste pokoloruj na niebiesko.
W zad. 3 k膮ty proste zaznacz czerwon膮 kropk膮, a boki tej samej d艂ugo艣ci zaznacz jednakowym kolorem.
W zad. 4 ka偶dy prostok膮t pokoloruj inn膮 kredk膮.
W zad. 5 podkre艣l w艂a艣ciwe okre艣lenie.
⏳ ZACZYNAMY!
⌛ Praca sko艅czona? BRAWO 馃憦
Na koniec pobawimy si臋 z robotem. Przygotuj zeszyt 膰wicze艅 do polskiego
(tam znajduj膮 si臋 materia艂y do lekcji programowania).

5. Otw贸rz zeszyt 膰wicze艅 na str. 64. Odczytaj, co przekazuje Ci robot.
6. Wykonaj zad. 1 i 2.
馃摲 Zr贸b
zdj臋cie notatki w zeszycie do matematyki,
str. 18 - 19
w 膰wiczeniach do matematyki,
a tak偶e str. 64 - 65 w 膰wiczeniach
do polskiego (informatyka – kodowanie)
i
ode艣lij na klasowego maila. 馃摟
DOBREGO POPO艁UDNIA! ✋ 馃尀




Brak komentarzy:
Prze艣lij komentarz