poniedziałek, 20 kwietnia 2020

Poniedziałek, 20.04.2020

 Edukacja polonistyczna
  
Dzień dobry!

Podczas dzisiejszych zajęć postaramy się znaleźć odpowiedź na pytanie:
JAK POWSTAJE DOM? 🏡 Zakładamy kask ochronny i ruszamy na budowę. 🔧🔨🔩

Przygotuj: podręcznik, zeszyt ćwiczeń i zeszyt w linie do polskiego 📙 oraz piórnik. ✏

Czytaj uważnie wszystkie polecenia. Jestem pewna, że doskonale sobie poradzisz. 👌



💬 Wczesne domy budowane były z tych materiałów, które akurat były dostępne, np. 
z mułu, kamieni, drewna, a nawet z liści palmowych. Jeśli takie domy posiadały okna, były nimi zaledwie otwory w ścianach. W średniowieczu pojawiły się cegły i kafle wytwarzane z palonej gliny oraz szklane okna. Te same materiały były wykorzystywane aż do tego stulecia, w którym pojawiły się beton, stalowe belki, włókna szklane i piankowe izolacje. Nowoczesne domy w chłodnych klimatach posiadają wiele specjalnych właściwości powstrzymujących utratę ciepła przez budynek.    


1.    Otwórz 📙 podręcznik na str. 48 i 49. Przyjrzyj się ilustracjom. Opowiedz rodzicom, co one przedstawiają.


2.    Obejrzyj 📹 film – animację „Jak powstaje dom” .
 
Otwórz zeszyt ćwiczeń na str. 54.
W zad. 1 uporządkuj etapy powstawania domu. W puste kratki wpisz odpowiednie liczby. Przepisz uporządkowany tekst. Pamiętaj o starannym piśmie.


3.    Rozejrzyj się po swoim pokoju.  Co się w nim znajduje? W zadaniu 2 na str. 54 dokończ zdanie. Przy wymienianiu przedmiotów pamiętaj o przecinku!


4.    Teraz czas na naklejki! Wykonaj zadanie 3 na str. 55. Umieść przedmioty na ilustracji zgodnie z instrukcją.


5.     Przy powstawaniu domu pracuje bardzo dużo ludzi. Na czym polega ich praca? Dowiesz się z podręcznika na str. 50-51.


6.    W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadanie 1 na str. 56.  Ćwiczenie to pokazuje, jakie maszyny pracują na budowie – odczytaj je na głos. Następnie zmień liczbę pojedynczą rzeczowników na liczbę mnogą i uzupełnij nimi zdanie.


7.    W zadaniu 2 na str. 56 odczytaj napisy na tabliczkach. Wskaż zdania, które opisują właściwe zachowanie w pobliżu budowy. ✅


8.    Wykonaj zadania 5, 6 i 7 na str. 58.



🔔 PRZERWA 🔔
 Możesz PORUSZAĆ SIĘ 🏃



Dzisiejsze zajęcia zakończymy ortografią.
Ostatnio przypomnieliśmy sobie, że:

 💬
Ó piszemy w wyrazach, gdy wymienia się na O, A, E.
dróżka – droga, wrócić – wracać, szóstka – sześć

Jest wiele wyrazów, w których piszemy ó, choć nie wymienia się na o, a lub e.
Jest to ó niewymienne.


 💬
Ó piszemy w zakończeniach wyrazów -ów, -ówka, -ówna
chłopców, makówka, Nowakówna

Wyjątki: skuwka, wsuwka, zasuwka, okuwka, odkuwka.



Dzisiaj powtórzymy kolejną zasadę. Zajrzyj 📹  TU





9.  Otwórz zeszyt do polskiego i napisz dzisiejszą datę 20.04.2020 📝
Przeczytaj na głos poniższy tekst. Wypisz z tekstu wyrazy z „ó” i dopisz do nich wyrazy uzasadniające pisownię. Podkreśl wymieniające się litery. Wzór: ówko – słowo.

Kilka osób z naszej klasy wybrało się na spacer do lasu. Schodziliśmy powoli 
w dół. Nastał wieczór i od zachodu zaczął wiać silny wiatr, który zapowiadał silny mróz. Wszystkich ogarnął niepokój.

  •  Ułóż trzy zdania z wyrazami z „ó” i zapisz je w zeszycie. 📝


10.     Wpisz odpowiednie zakończenia: -ów, -ówka, -ówna. Zapisz te wyrazy
w zeszycie.
📝

klas… ,     Krak… ,     smok…,     Kowalczyk.. ,     las…, 
    mak…,     ogrod… ,     chłop… ,     lizak…,     krzew…,



📷 Zrób zdjęcie zadań zeszyt ćwiczeń (1,2 i 3 str. 54-55)
oraz zadań wykonanych w zeszycie do polskiego (zadanie 9 i 10)
i odeślij na klasowego maila. 📧



DOBREGO POPOŁUDNIA 😀

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz