Edukacja polonistyczna
Dzień dobry!
Podczas dzisiejszych zajęć postaramy
się znaleźć odpowiedź na pytanie:
JAK POWSTAJE DOM? 🏡 Zakładamy kask ochronny i ruszamy na budowę. 🔧🔨🔩
Przygotuj: podręcznik, zeszyt ćwiczeń i zeszyt w linie do polskiego 📙
oraz piórnik. ✏
Czytaj uważnie wszystkie polecenia.
Jestem pewna, że doskonale sobie poradzisz. 👌
💬 Wczesne domy budowane były z tych materiałów, które akurat
były dostępne, np.
z mułu, kamieni, drewna, a nawet z liści palmowych. Jeśli
takie domy posiadały okna, były nimi zaledwie otwory w ścianach. W
średniowieczu pojawiły się cegły i kafle wytwarzane z palonej gliny oraz
szklane okna. Te same materiały były wykorzystywane aż do tego stulecia, w
którym pojawiły się beton, stalowe belki, włókna szklane i piankowe izolacje.
Nowoczesne domy w chłodnych klimatach posiadają wiele specjalnych właściwości powstrzymujących
utratę ciepła przez budynek.
1.
Otwórz 📙 podręcznik na str. 48 i 49. Przyjrzyj się ilustracjom.
Opowiedz rodzicom, co one przedstawiają.
2.
Obejrzyj 📹 film – animację „Jak powstaje dom”
.
Otwórz zeszyt ćwiczeń na str. 54.
W zad. 1 uporządkuj etapy powstawania domu. W puste kratki wpisz
odpowiednie liczby. Przepisz uporządkowany tekst. Pamiętaj o starannym
piśmie.
3.
Rozejrzyj się po swoim pokoju. Co
się w nim znajduje? W zadaniu 2 na str. 54
dokończ zdanie. Przy wymienianiu przedmiotów pamiętaj
o przecinku!
4.
Teraz czas na naklejki! Wykonaj zadanie
3 na str. 55. Umieść przedmioty na ilustracji zgodnie z instrukcją.
5.
Przy powstawaniu domu pracuje
bardzo dużo ludzi. Na czym polega ich praca? Dowiesz się z podręcznika na str. 50-51.
6.
W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadanie 1 na str. 56. Ćwiczenie to pokazuje, jakie maszyny pracują
na budowie – odczytaj je na głos. Następnie zmień liczbę pojedynczą
rzeczowników na liczbę mnogą i uzupełnij nimi zdanie.
7.
W zadaniu 2 na str. 56 odczytaj napisy na tabliczkach. Wskaż zdania, które opisują właściwe zachowanie w pobliżu budowy. ✅
8.
Wykonaj zadania 5, 6 i 7 na str.
58.
🔔 PRZERWA 🔔
Dzisiejsze zajęcia zakończymy ortografią.
Ostatnio przypomnieliśmy sobie, że:
💬
Ó piszemy w wyrazach, gdy wymienia się
na O, A, E.
dróżka
– droga, wrócić
– wracać, szóstka
– sześć
Jest wiele
wyrazów, w których piszemy ó, choć nie
wymienia się na o, a lub e.
Jest to ó niewymienne.
💬
Ó piszemy w zakończeniach wyrazów -ów, -ówka, -ówna
chłopców,
makówka, Nowakówna
Wyjątki: skuwka,
wsuwka, zasuwka,
okuwka, odkuwka.
Dzisiaj powtórzymy kolejną zasadę. Zajrzyj 📹 TU
9. Otwórz zeszyt do polskiego i napisz dzisiejszą datę 20.04.2020 📝
Przeczytaj na głos poniższy tekst. Wypisz z tekstu wyrazy z „ó” i dopisz do nich wyrazy uzasadniające pisownię. Podkreśl wymieniające się litery. Wzór: słówko – słowo.
Przeczytaj na głos poniższy tekst. Wypisz z tekstu wyrazy z „ó” i dopisz do nich wyrazy uzasadniające pisownię. Podkreśl wymieniające się litery. Wzór: słówko – słowo.
Kilka osób
z naszej klasy wybrało się na spacer do lasu. Schodziliśmy powoli
w dół. Nastał
wieczór i od zachodu zaczął wiać silny wiatr, który zapowiadał silny mróz.
Wszystkich ogarnął niepokój.
- Ułóż trzy zdania z wyrazami z „ó” i zapisz je w zeszycie. 📝
10.
Wpisz odpowiednie zakończenia: -ów, -ówka, -ówna. Zapisz te wyrazy
w zeszycie. 📝
w zeszycie. 📝
klas… , Krak… , smok…,
Kowalczyk.. , las…,
mak…,
ogrod… , chłop… ,
lizak…, krzew…,
📷 Zrób zdjęcie zadań zeszyt ćwiczeń (1,2 i 3 str. 54-55)
oraz zadań
wykonanych w zeszycie do polskiego (zadanie 9 i 10)
i odeślij na klasowego maila. 📧
DOBREGO POPOŁUDNIA 😀

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz