Dzie艅 dobry! 馃檵
Dzisiaj rozpoczniemy prac臋 w 5 cz臋艣ci ksi膮偶ki do matematyki.
Zauwa偶, 偶e jest ona cie艅sza od poprzednich cz臋艣ci, a wi臋kszo艣膰 zada艅 zamieszczonych
w niej b臋dzie powt贸rk膮 z tego, co do tej pory nauczyli艣my si臋.
Przygotuj: zeszyt 膰wicze艅 cz. 5 (podpisz je na pierwszej stronie) i zeszyt do matematyki 馃摌
oraz pi贸rnik ✏.
馃敂 ZACZYNAMY!
Dzisiaj rozpoczniemy prac臋 w 5 cz臋艣ci ksi膮偶ki do matematyki.
Zauwa偶, 偶e jest ona cie艅sza od poprzednich cz臋艣ci, a wi臋kszo艣膰 zada艅 zamieszczonych
w niej b臋dzie powt贸rk膮 z tego, co do tej pory nauczyli艣my si臋.
Przygotuj: zeszyt 膰wicze艅 cz. 5 (podpisz je na pierwszej stronie) i zeszyt do matematyki 馃摌
oraz pi贸rnik ✏.
馃敂 ZACZYNAMY!
1. Otw贸rz 膰wiczenia na str. 3. zad. 1. Oblicz w pami臋ci i wpisz w okienka odpowiednie liczby.
Licz uwa偶nie, by ostatni膮 liczb膮 wpisan膮 w okienko by艂a 42.
Licz uwa偶nie, by ostatni膮 liczb膮 wpisan膮 w okienko by艂a 42.
Okienka z wynikami mno偶enia pokoloruj na zielono, za艣 z wynikami dzielenia na 偶贸艂to.
Czy na zielono masz pokolorowane okienka z liczbami: 9, 72, 64, 56, 42
a na 偶贸艂to okienka z liczbami: 8, 8, 7.
2. W zad. 2 po艂膮cz strza艂kami dzia艂ania z odpowiednimi wynikami.
3. Przeczytaj na g艂os tre艣膰 zad. 3 - co wiesz z jego tre艣ci?
馃懅: Czworo dzieci wykona艂o kokardy narodowe.
馃懄: Ka偶de dziecko wykona艂o po 9 kokard.
❓: Ile kokard razem wykona艂y dzieci?
Podkre艣l w艂a艣ciwe dzia艂anie i oblicz. Nast臋pnie zapisz odpowied藕.
4. SAMODZIELNIE wykonaj zadania ze str. 4 (zad. 4, 5 i 6).
5. Odczytaj zad. 7 na str. 5. Jest to zadanie trudniejsze, ale my sobie z nim poradzimy...
? ?
Liczba 6 to wynik dzielenia dw贸ch liczb. ⬛ : ⬛ = 6
Jedn膮 z liczb jest 9.
Czy mo偶e by膰 tak? 9 : ⬛ = 6 Oczywi艣cie, 偶e NIE!
To musi by膰 TAK: ⬛ : 9 = 6 Jak膮 liczb臋 wstawisz za ⬛ ?
6. W zad. 8 masz dzia艂anie 8 • 6 =
U艂贸偶 zadanie do podanego dzia艂ania i zapisz go wraz z rozwi膮zaniem w zeszycie do matematyki.
7. W zad. 9 musisz dobrze pomy艣le膰 i obliczy膰, ile biedronek dwukropek, a ile siedmiokropek przyby艂o na urodziny Kajtka, skoro wiadomo, 偶e wszystkie biedronki maj膮 razem 29 kropek. Zastan贸w si臋 i wykonaj rysunek do zadania.
Sprawd藕, czy masz takie rozwi膮zanie:
Odp. Na urodziny Kajtka przyby艂y 3 biedronki siedmiokropki i 4 dwukropki.
A mo偶e masz takie rozwi膮zanie:
Odp.: Na urodziny Kajtka przyby艂a 1 biedronka siedmiokropka i 11 dwukropek.
Obydwa rozwi膮zania s膮 prawid艂owe. Innych mo偶liwo艣ci nie ma.
Najwy偶sza pora na 馃崬 馃挧 馃崐
Mo偶esz te偶 si臋 PORUSZA膯 馃弮
馃敃 Po przerwie wracamy do zada艅 matematycznych. Jednak nie b臋dziemy ju偶 mno偶y膰 i dzieli膰, lecz utrwalimy sobie dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych.
PAMI臉TAJ! Je偶eli w zadaniu jest o ile艣 wi臋cej, to DODAJEMY; je偶eli jest o ile艣 mniej, to ODEJMUJEMY.
8. Na rozgrzewk臋 wykonaj zad. 1 na str. 6. Obliczaj zgodnie z kierunkiem strza艂ki.
9. W 膰wiczeniu 2 po艂膮cz liniami dzia艂ania z odpowiednimi wynikami.
10. Odczytaj tre艣膰 zad. 3. Nast臋pnie oblicz, ile ma艂ych k贸艂 wykona艂 Piast? Zapisz odpowied藕.
11. Wykonaj zad. 4 str. 7 - zapisz podan膮 sum臋 (wynik dodawania) za pomoc膮 dw贸ch sk艂adnik贸w (dw贸ch liczb).
12. Na koniec rozwi膮偶 tekst matematyczny (zad. 6) - tre艣膰 zadania czytaj na g艂os, nast臋pnie otocz p臋tlami poprawne odpowiedzi. Wszystkie odpowiedzi znajdziesz w tym tek艣cie - wyt臋偶 wzrok 馃憖.
UWAGA! --> Najbli偶sza rodzina to rodzice i dzieci.
馃摲 Zr贸b zdj臋cie zada艅 matematycznych na str. 4 i 6
oraz tekstu matematycznego na str. 7
i ode艣lij na klasowego maila 馃摟.
SPOKOJNEGO POPO艁UDNIA! ✋ 馃榾


Brak komentarzy:
Prze艣lij komentarz