wtorek, 12 maja 2020

Wtorek, 12.05.2020

Edukacja matematyczna i informatyczna

Dzie艅 dobry! 馃檵

Przygotowani na dzisiejsz膮 lekcj臋 matematyki?
Sprawd藕, czy masz przed sob膮 zeszyt 膰wicze艅 cz.5 i zeszyt do matematyki 馃摌 oraz pi贸rnik ✏.



1. Na pierwszej cz臋艣ci lekcji dowiemy si臋, czym jest kwarta艂. Jednak zanim zapoznamy si臋 z tym terminem, przypomnimy sobie wiadomo艣ci o miesi膮cach.

Kliknij 馃摵 TUTAJ 


2. Teraz bez problemu powiniene艣 wykona膰 zad. 1 na str. 8 - umie艣膰 nalepk臋 z wyrazem TAK, je艣li zdanie jest prawdziwe, lub z wyrazem NIE, je艣li jest fa艂szywe.


3. Uzupe艂nij diagram w艂a艣ciwymi liczbami i wyrazami - tak, jak ja to zrobi艂am:

Co mo偶na zaobserwowa膰?
Rok (12 miesi臋cy) dzielimy na 4 kwarta艂y.
Kwarta艂 to 3 miesi膮ce -- > bo 12 : 4 = 3 

4. Otw贸rz zeszyt do matematyki i zapisz poni偶sze informacje:

                                                                Lekcja                         12.05.2020
Temat: Poj臋cie kwarta艂u.
Pod tematem przerysuj to, co poni偶ej wskazuje Noni (zeszyt mo偶esz ustawi膰 poziomo):



4. Na podstawie diagramu ze str. 8 uzupe艂nij zadania 3, 4 i 5 na str. 9.


5. Wiesz ju偶, czym jest kwarta艂. 馃憤
Teraz zajmiemy si臋 innymi jednostkami w matematyce: p贸艂 litra, 膰wier膰 litra, p贸艂tora litra. Zapewne o nich s艂ysza艂e艣 w domu, w sklepie. M贸wi艂am te偶 o tym w szkole - pami臋tasz, jak eksperymentowali艣my z wod膮 przelewaj膮c j膮 do r贸偶nych naczy艅?
Je艣li nie - nic si臋 nie martw. Ten filmik pomo偶e Ci w przypomnieniu. 馃槈

馃摴 Film: OBJ臉TO艢膯 P艁YN脫W


6.  Dla utrwalenie wiadomo艣ci z filmiku popatrz jeszcze na poni偶szy rysunek:

W domu, z pomoc膮 osoby doros艂ej poeksperymentuj z p艂ynami:
We藕 1 litr soku albo 1 litr mleka i sprawd藕, czy uda Ci si臋 go rozla膰 do 4 szklanek (wskaz贸wka do rodzic贸w – prosz臋 przygotowa膰 dzieciom szklanki/kubki/s艂oiki 250 ml).
Po wykonanym eksperymencie pocz臋stuj tym napojem swoich domownik贸w.


7.  Wszystko jasne, wi臋c przechodzimy do zada艅 w 膰wiczeniach. Przeczytaj tre艣膰 zad. 1 na str. 10. Co wiemy?

馃懅: Mama przygotowa艂a nap贸j z 2 litr贸w soku z czarnej porzeczki i 2 litr贸w wody;
馃懄: Przygotowa艂a 6 jednolitrowych pustych butelek.
❓: Czy wystarczy napoju, aby nape艂ni膰 nim wszystkie butelki?

Ilo艣膰 napoju: 2 l + 2 l = 4 l
Liczba butelek jednolitrowych: 6
Czy 4 l napoju wystarczy by nape艂ni膰 6 jednolitrowych butelek?
 Nie wystarczy tego napoju.


8. W zad. 2 mamy zaznaczy膰 znakiemw艂a艣ciw膮 odpowied藕 na pytanie: Ile soku zosta艂o 
w butelce litrowej? Wiemy, 偶e Janek rozla艂 po r贸wno 1 litr soku pomara艅czowego do dw贸ch 
butelek p贸艂litrowych.



 9. Przeczytaj tre艣膰 zad. 3. Co wiemy?

馃懅: W sklepie na dw贸ch p贸艂kach sta艂o 16 butelek wody mineralnej.
馃懄: W ka偶dej butelce by艂o p贸艂 litra wody.
❓: Ile litr贸w wody by艂o w sklepie na tych p贸艂kach?

Najpierw nalep na p贸艂ki butelki z wod膮 - ma by膰 ich razem 16.
Teraz otaczaj p臋tlami butelki z wod膮 tak, aby w ka偶dej p臋tli by艂 1 litr wody.

W jednej p臋tli jest p贸艂 litra wody i p贸艂 litra wody, czyli razem 1 litr wody. Ile litr贸w wody by艂o 
w sklepie na tych p贸艂kach? Udziel prawid艂owej odpowiedzi. 


10. Spr贸buj teraz SAMODZIELNIE 馃檳 wykona膰 zadania 4, 5, 6 i 7. Pomo偶e Ci Noni, kt贸ra 
w 膰wiczeniach wskazuje drog臋 rozwi膮zania.



馃敂 Zr贸b sobie chwil臋 PRZERWY i przegry藕 co艣 zdrowego! 馃崜




11. Ostatnim zadaniem na dzisiaj b臋dzie programowanie - otw贸rz zeszyt 膰wicze艅 do polskiego 
na str. 9. Pom贸偶 Lechowi pokona膰 labirynt i dotrze膰 do d臋bu.

Najpierw odszukaj Lecha i pokoloruj jego drog臋 do d臋bu. Nast臋pnie wciel si臋 w jego posta膰 
i napisz program przy u偶yciu strza艂ek ↑ do przodu, → skr臋膰 w prawo, skr臋膰 w lewo. 
PAMI臉TAJ! Skr臋t wykonujesz w miejscu, a dopiero w nast臋pnym kroku idziesz do przodu.




馃摲 Zr贸b zdj臋cie zada艅 matematycznych na str. 9 i 11
oraz zadania z programowania (str. 9 膰wiczenia do polskiego)
i wy艣lij na klasowego maila 馃摟. 


Do widzenia!  馃憢
Do mi艂ego zobaczenia! 馃榾 

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz