Dzie艅 dobry! 馃檵
Na dzisiejszej matematyce b臋dziemy dzia艂a膰 na liczbach trzycyfrowych.
Pami臋tasz z czego sk艂ada si臋 taka liczba?
Przygotuj: zeszyt 膰wicze艅 i zeszyt do matematyki 馃摌 oraz pi贸rnik ✏.
1. Otw贸rz 膰wiczenia na str. 18. W zad. 1 odgadnij, jakie liczby s膮 tam ukryte - zapisz je i odczytaj na g艂os.
2. W zad. 2 w ka偶dej z podanych liczb podkre艣l na niebiesko cyfr臋 setek, na 偶贸艂to - cyfr臋 dziesi膮tek, a na pomara艅czowo - cyfr臋 jedno艣ci.
3. W zad. 3 uzupe艂nij tabel臋. Popatrz na przyk艂ad, a nie b臋dziesz mie膰 偶adnych problem贸w.
4. W zad. 4 oblicz i zapisz, ile razem z艂otych przedstawiono na rysunkach?
Przed wykonaniem kolejnych 膰wicze艅 poka偶臋 Ci, jak szybko i 艂atwo mo偶na dodawa膰 do siebie liczby trzycyfrowe. B臋dzie to bardzo podobne do dodawania liczb dwucyfrowych.
5. 艢mia艂o mo偶esz teraz przyst膮pi膰 do oblicze艅 w zad. 5 na str. 19. Obliczaj wed艂ug wzoru!
6. Otw贸rz zeszyt do matematyki i zapisz:
Lekcja 19.05.2020
Temat: Dodawanie liczb trzycyfrowych.
Pod tematem oblicz (z rozpisaniem) poni偶sze dzia艂ania:
500 + 220 =
300 + 630 =
400 + 480 =
430 + 60 =
210 + 80 =
520 + 50 =
7. Wykonaj teraz zad. 6 i 7.
8. Przyst臋pujemy do drugiej cz臋艣ci lekcji matematyki.
Na str. 22 - 23 wykonaj zadania. Nie spiesz si臋 - czytaj uwa偶nie polecenia, post臋puj zgodnie
z poleceniami.
z poleceniami.
馃敂 PRZERWA!
Zadbaj o swoj膮 kondycj臋 fizyczn膮:
zjedz zdrow膮 przek膮sk臋 馃崒 i poruszaj si臋 chwil臋 馃弮.
Dzisiejsze zaj臋cia zako艅czymy informatyk膮. Jednak nie b臋dziemy programowa膰 lecz przez kilka zaj臋膰 b臋dziemy zg艂臋bia膰 tajniki gry w szachy.
Szachy to gra planszowa, w kt贸rej udzia艂 bior膮 dwie osoby. Na szachownicy (planszy) gracze rozstawiaj膮 32 bierki: 16 koloru czarnego (dla jednego z graczy) i 16 koloru bia艂ego (dla drugiego z graczy).
Ka偶da z tych bierek porusza si臋 po szachownicy wed艂ug ustalonej zasady. Dzisiaj poznamy,
jakie ruchy mo偶e wykona膰 pion, a jakie wie偶a.
PION to najs艂absza i najmniejsza bierka w szachach. Mo偶e porusza膰 si臋 tylko o jedno pole
do przodu - jedynie z pozycji wyj艣ciowej mo偶e wykona膰 ruch o jedno albo dwa pola do przodu.
Pion nie mo偶e cofa膰 si臋 ani zbija膰 innych bierek przeciwnika!
WIE呕E na szachownicy w pozycji wyj艣ciowej stoj膮 we wszystkich naro偶nikach. Poruszaj膮 si臋 po linii prostej o dowoln膮 ilo艣膰 niezaj臋tych p贸l: do przodu i do ty艂u, na lewo i na prawo.
Wykonaj poni偶sze 膰wiczenia szachowe - odpowiedzi udziel w zeszycie do matematyki.
A. Ch艂opcy ustawili swoje bierki na szachownicy. Piotrek gra艂 czarnymi, a Pawe艂 - bia艂ymi.
Gr臋 rozpocz膮艂 Pawe艂. Ch艂opcy wykonali po jednym ruchu i sytuacja na szachownicy wygl膮da艂a nast臋puj膮co:
Kt贸ry z ch艂opc贸w wykona艂 prawid艂owo ruchu pionem? Odpowiedzi udziel w zeszycie do matematyki.
B. Kasia i Agnieszka gra艂y w szachy (Kasia gra艂a bia艂ymi, a Agnieszka czarnymi bierkami),
a偶 sytuacja na szachownicy wygl膮da艂a tak:
Teraz jest ruch Kasi. Dziewczynka przesun臋艂a bia艂膮 wie偶臋 z pola b4 na pole a4.
Czy mog艂a tak zrobi膰? Udziel odpowiedzi w zeszycie do matematyki.
Szachy to gra planszowa, w kt贸rej udzia艂 bior膮 dwie osoby. Na szachownicy (planszy) gracze rozstawiaj膮 32 bierki: 16 koloru czarnego (dla jednego z graczy) i 16 koloru bia艂ego (dla drugiego z graczy).
Ka偶da z tych bierek porusza si臋 po szachownicy wed艂ug ustalonej zasady. Dzisiaj poznamy,
jakie ruchy mo偶e wykona膰 pion, a jakie wie偶a.
PION to najs艂absza i najmniejsza bierka w szachach. Mo偶e porusza膰 si臋 tylko o jedno pole
do przodu - jedynie z pozycji wyj艣ciowej mo偶e wykona膰 ruch o jedno albo dwa pola do przodu.
Pion nie mo偶e cofa膰 si臋 ani zbija膰 innych bierek przeciwnika!
WIE呕E na szachownicy w pozycji wyj艣ciowej stoj膮 we wszystkich naro偶nikach. Poruszaj膮 si臋 po linii prostej o dowoln膮 ilo艣膰 niezaj臋tych p贸l: do przodu i do ty艂u, na lewo i na prawo.
Wykonaj poni偶sze 膰wiczenia szachowe - odpowiedzi udziel w zeszycie do matematyki.
A. Ch艂opcy ustawili swoje bierki na szachownicy. Piotrek gra艂 czarnymi, a Pawe艂 - bia艂ymi.
Gr臋 rozpocz膮艂 Pawe艂. Ch艂opcy wykonali po jednym ruchu i sytuacja na szachownicy wygl膮da艂a nast臋puj膮co:
Kt贸ry z ch艂opc贸w wykona艂 prawid艂owo ruchu pionem? Odpowiedzi udziel w zeszycie do matematyki.
B. Kasia i Agnieszka gra艂y w szachy (Kasia gra艂a bia艂ymi, a Agnieszka czarnymi bierkami),
a偶 sytuacja na szachownicy wygl膮da艂a tak:
Teraz jest ruch Kasi. Dziewczynka przesun臋艂a bia艂膮 wie偶臋 z pola b4 na pole a4.
Czy mog艂a tak zrobi膰? Udziel odpowiedzi w zeszycie do matematyki.
馃摲 Zr贸b zdj臋cie oblicze艅 w zeszycie do matematyki,
zada艅 matematycznych na str. 22-23
zada艅 matematycznych na str. 22-23
oraz zadania szachowego w zeszycie
i wy艣lij na klasowego maila 馃摟.
Do jutra! 馃憢







Brak komentarzy:
Prze艣lij komentarz