czwartek, 14 maja 2020

Czwartek, 14.05.2020

Edukacja matematyczna


Dzie艅 dobry! 馃檵

Dzi臋kuj臋 za przes艂anie wczorajszych prac o wiosenne 艂膮ce.
 TUTAJ mo偶esz podziwia膰 prace plastyczne swoich kole偶anek i koleg贸w.

Dzisiejsza lekcja matematyki wprowadzi nas w 艣wiat liczb trzycyfrowych.

Przygotuj: podr臋cznik, zeszyt 膰wicze艅 i zeszyt do matematyki 馃摌 oraz pi贸rnik ✏.


Zapewne z 艂atwo艣ci膮 wymienisz liczby trzycyfrowe, np. 100, 550, 726. A czy potrafisz powiedzie膰, z czego sk艂ada si臋 taka liczba trzycyfrowa❓
Noni Ci pomo偶e:  











1. Otw贸rz zeszyt do matematyki i zapisz:
        
                                         Lekcja                         14.05.2020
Temat: Liczby trzycyfrowe.
Pod tematem przerysuj to, co powy偶ej przekaza艂a Ci Noni, a potem starannie napisz:
 
           sto               100                         sze艣膰set           600
           dwie艣cie     200                         siedemset       700
           trzysta        300                         osiemset          800
           czterysta    400                         dziewi臋膰set     900
           pi臋膰set        500  

Odczytaj na g艂os powy偶sze liczby. Przyjrzyj si臋 ich cyfrowemu zapisowi. 馃憖 


2. Otw贸rz 膰wiczenia na str. 12. W zad. 1 policz banknoty i zapisz, ile to z艂otych. Podpowiem Ci, 偶e 
w ostatnim przyk艂adzie jest a偶 1000 z艂 (tysi膮c z艂otych).


3. W zad. 2 wpisz brakuj膮ce liczby w  k贸艂ka olimpijskie. Licz pe艂nymi setkami 馃槈.


4. W zad. 3 str. 13 pom贸偶 Antkowi i jego tacie doj艣膰 na stadion. Ale uwa偶aj! W艂a艣ciwa droga prowadzi polami z kolejnymi setkami od 100 do 1000. Jest te偶 warunek, 偶e nie mog膮 i艣膰 po skosie. W艂a艣ciwe pola pokoloruj na czerwono.


5. Przed przerw膮 wykonaj  jeszcze zad. 4, 5 i 6.
Podpowied藕 do zadania 5 --> malej膮co, to znaczy od najwi臋kszej do najmniejszej.




Og艂aszam przerw臋 馃敂
Zjedz 馃崬, napij si臋 馃挧, poruszaj si臋 馃弮.



6. Otw贸rz 膰wiczenia na str. 16. W zad. 1 umie艣膰 odpowiednie nalepki nad cenami. 


7. Przyjrzyj si臋 dzia艂aniom w zad. 2. Znajduje si臋 tam podpowied藕, jak szybko i sprawnie oblicza膰 dzia艂ania na pe艂nych setkach. Oblicz.

Dla utrwalenia tej umiej臋tno艣ci wykonaj zad. 2 i 3 z podr臋cznika str. 87.


8. Wykonaj w 膰wiczeniach zad. 3, 4, 5, 6 i 7. Czytaj uwa偶nie polecenia. Pami臋taj o wpisywaniu jednostek do dzia艂a艅, np.: z艂 (z艂oty); m (metry).
Przypomnienie do zad. 4: ODJEMNIK to liczba, kt贸r膮 odejmujemy; R脫呕NICA to wynik odejmowania.


Dzi臋kuj臋 Ci za wytrwa艂膮 prac臋 z liczbami trzycyfrowymi. 馃憦

馃摲 Zr贸b zdj臋cie rozwi膮zanych zada艅 na str. 16 - 17 
oraz w zeszycie do matematyki 
i ode艣lij na klasowego maila 馃摟.


"Spotykamy si臋" jutro ✋.


Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz