wtorek, 5 maja 2020

Wtorek, 05.05.2020

Edukacja matematyczna i informatyczna


Dzie艅 dobry! 馃檵
Przygotowani na dzisiejsze zadania? Najpierw sobie pomno偶ymy i podzielimy liczby,
a potem pokodujemy z naszym robotem.

Przygotuj: zeszyt 膰wicze艅 cz. 4 do matematyki i zeszyt do matematyki 馃摌 oraz pi贸rnik ✏.

3, 2, 1 - STARTUJEMY! 馃殌



1. Otw贸rz 膰wiczenia na str. 52 i odczytaj polecenie w zad. 1
Troch臋 skomplikowane, co nie? Nie martw si臋, zaraz to rozszyfrujemy. Najpierw ma艂e przypomnienie:

Liczby zapisane na 偶贸艂tych i niebieskich polach to czynniki
czyli liczby, kt贸re mamy pomno偶y膰. 

Na zielonych polach wpisz iloczyn
czyli wynik mno偶enia tych dw贸ch liczb.

Ja zrobi臋 pierwszy kwadrat, jako przyk艂ad - Ty pozosta艂e dwa.


2. Z tre艣ci zad. 2 wiemy, 偶e: 

馃挰 Mama kupi艂a sadzonki bratk贸w do 4 skrzynek balkonowych.  
馃挰 W ka偶dej skrzynce posadzi艂a po 9 sadzonek bratk贸w. 

Ile bratk贸w kupi艂a mama?     4 ・9  =  36           Odp.: Mama kupi艂a 36 bratk贸w.


3. Z tre艣ci zad. 3 wiemy, 偶e: 

馃挰 W 9 skrzynkach by艂o razem 45 偶onkili (w ka偶dej skrzynce po tyle samo).
  
Ile 偶onkili by艂o w jednej skrzynce?      Rozdziel 45 偶onkili do 9 skrzynek (w ka偶dej skrzynce po tyle samo).


45 :  9  =  5           Odp.: W jednej skrzynce by艂o 5 偶onkili.



4. W zad. 4 mamy skorzysta膰 z nalepek i umie艣ci膰 odpowiednie pytania i dzia艂ania do zada艅. Najpierw jednak odczytaj zadania.



Masz uzupe艂nione tak, jak ja? SPRAWD殴:
  • Ile sadzonek sa艂aty mia艂 ogrodnik?         6 ・9 = 54 

  •  Ile sadzonek by艂o w ka偶dej skrzynce?          54 : 9 = 6


5. Popatrz na graf w zad. 5 i oblicz. Mn贸偶 i dziel ka偶d膮 liczb臋 przez 9 zgodnie z kierunkiem strza艂ki.


6. Odczytaj na g艂os tekst matematyczny w zad. 6. Nast臋pnie otocz p臋tlami poprawne odpowiedzi. Wszystkie odpowiedzi znajdziesz w tym tek艣cie - wyt臋偶 wzrok 馃憖.



A teraz SPRAWD殴 z moimi odpowiedziami:


7. W ramach doskonalenia Twoich umiej臋tno艣ci mno偶enia i dzielenia wykonaj zadania 
na str. 54-55.


馃暀 Zegar wybija PRZERW臉 艢NIADANIOW膭 馃崬 馃崜 馃挧
Posil si臋 i poruszaj, bo po przerwie b臋dzie potrzebna Ci 100% koncentracja.

SMACZNEGO! 馃槈




Przed nami ostatnie zadania - ale jak偶e wa偶ne, bo wykonasz je SAMODZIELNIE 馃檴 - bez pomocy innych os贸b.
 
8. Najpierw 膰wiczenia matematyczne: Noni proponuje Ci zadania na str. 64-65.
Skoncentruj si臋 i czytaj ze zrozumieniem tre艣膰 ka偶dego zadania. Do pracy! 馃摑

Mo偶esz zamkn膮膰 ksi膮偶k臋 do matematyki.


9. Teraz zadania z programowania - otw贸rz zeszyt 膰wicze艅 do polskiego cz. 5 na str. 8. 
Robot ma dla Ciebie dwa zadania:

膯wiczenie 1 polega na odtworzeniu ilustracji na podstawie kodu z艂o偶onego z liczb okre艣laj膮cych, ile p贸l w ka偶dym rz臋dzie nale偶y pokolorowa膰 oraz jakim kolorem. Gdy odkodujesz obrazek uzupe艂nij zdanie.


膯wiczenie 2 polega na pokolorowaniu cegie艂 zgodnie z podanymi warunkami:  u偶yj czterech kolor贸w, kt贸re musz膮 wyst膮pi膰 w ka偶dym rz臋dzie tylko jeden raz. Ceg艂y jednego koloru nie mog膮 styka膰 si臋 ze sob膮 w poziomie, w pionie i na skos.












Dla ch臋tnych podpunkt 2 (druga kropka) z zad. 2 str. 8 - w zeszycie do matematyki narysuj podobny uk艂ad cegie艂 przy u偶yciu 3 kolor贸w. Ile jest rozwi膮za艅?




馃摲 Zr贸b zdj臋cie zada艅 matematycznych samodzielnie wykonanych, czyli str. 54-55, 64-65;
a tak偶e zadania z programowania str. 8
 oraz zadania dla ch臋tnych
i ode艣lij na klasowego maila. 馃摟



RADOSNEGO POPO艁UDNIA! 馃榾 ✋



Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz