Witaj! 馃檵
Zaczynamy kolejny tydzie艅 pracy 馃憤.
Wiem, 偶e jest Wam ci臋偶ko, a mimo wszystko nie poddajecie si臋 w tej trudnej dla nas wszystkich sytuacji i systematycznie pracujecie, by doskonali膰 swoje umiej臋tno艣ci i wiedz臋 馃憦.
Jestem z Was dumna! Dla mnie jeste艣cie Mistrzami! 馃弳
Zaczynamy! 馃敂
Przygotuj: podr臋cznik, 膰wiczenia i zeszyt do polskiego 馃摃 oraz pi贸rnik ✏.
1. Na pocz膮tek przeczytaj wiersz „Wy艣cig w workach”. Wiersz znajdziesz w podr臋czniku
na str. 26.
2. Przeczytane?
Sprawdzimy to pytaniami, na kt贸re udzielisz ustnej odpowiedzi:
- Jaka atmosfera panowa艂a przed startem, a jaka w czasie trwania wy艣cigu?
- Jak przebiega艂a rywalizacja?
- Jakie emocje towarzyszy wyst臋pom dzieci?
- Dlaczego dzieci smuci艂y si臋 po zako艅czeniu wy艣cigu?
- Co powiedzia艂a Marta i jak rozumiesz jej s艂owa?
Nie zamykaj podr臋cznika, bo do nast臋pnego zadania b臋dzie nam potrzebny
tekst wiersza.
Otw贸rz 膰wiczenia na str.
29.
3. Wykonaj
zadanie 4 na str. 29. Wypisz z wiersza imiona wszystkich dzieci, kt贸re wzi臋艂y
udzia艂
w zawodach. Ja naliczy艂am 5. A Ty? 馃槑 Pami臋taj! Imiona piszemy wielk膮 liter膮.
4. W zadaniu 5 po艂膮cz w pary wyrazy, kt贸re
si臋 rymuj膮. Pami臋taj, 偶e jest to zadanie z 偶贸艂t膮 kropk膮!
5. Wykonaj zadanie
1 na str. 28. Czytaj uwa偶nie
polecenia do zadania.
6. W zad. 2 odpowiedz na
pytanie: Jaki powinien by膰 sportowiec? Obok
w艂a艣ciwych wyraz贸w narysuj medale. Napisz odpowied藕 na pytanie.
7. Wykonaj zadanie
3 na str. 29.
Przypomnimy wszystkie wiadomo艣ci z ostatnich lekcji.
8. Otw贸rz
膰wiczenia na str. 30-31
Zadanie 1. Popatrz na ilustracj臋. Napisz, co si臋 na ilustracji
dzieje. W opisie podkre艣l czasowniki na
zielono, a rzeczowniki – na
niebiesko.
Zadanie 2. Podpisz
znaki drogowe. Je偶eli nie pami臋tasz, co one oznaczaj膮, to zajrzyj do podr臋cznika na
str. 9.
Zadanie 3. U艂贸偶
wyrazy z rozsypanki literowej i zapisz je starannie.
Zadanie 4. Pokoloruj
t膮 sama kredk膮 ramk臋 z nazw膮 pa艅stwa i z nazw膮 jego mieszka艅ca.
Zadanie 5. Przypomnij
sobie, jakie zwierz臋ta 偶yj膮 na 艂膮ce. Napisz nazwy tych zwierz膮t. Postaraj si臋 zrobi膰 to bez zagl膮dania do
ksi膮偶ek i zeszytu.
Zadanie 6. Skre艣l
w tek艣cie niepotrzebny wyraz. Je偶eli nie pami臋tasz, co to jest LEGENDA,
na str. 6
w 膰wiczeniach jest podpowied藕.
CZAS NA
PRZERW臉! 馃崝 馃崘
W drugiej cz臋艣ci naszej lekcji nauczymy si臋 pisa膰 NOTATK臉 KRONIKARSK膭 馃搫✏.
NOTATKA KRONIKARSKA informuje o jakim艣 wydarzeniu, np. wyciecze lub uroczysto艣ci.
9. Otw贸rz
podr臋cznik na str. 28. Mamy tu przyk艂ad notatki kronikarskiej - przeczytaj go.
Notatka kronikarska zawiera 5 element贸w:
1. Tytu艂 notatki
kronikarskiej
2. Dat臋 wydarzenia, kt贸re
opisujemy
(Kiedy odby艂o si臋?)
3. Nazwa wydarzenia, kt贸re opisujemy
4. Kr贸tki opis przebiegu wydarzenia (Jak przebiega艂o wydarzenie?)
5. Wra偶enia i emocje uczestnik贸w wydarzenia
Przyk艂adowa
notatka kronikarska o wizycie do ZOO: Kolorami zaznaczone s膮 cechy notatki
kronikarskiej.
Wycieczka do ZOO
20 maja 2019 roku klasa 3c pojecha艂a na wycieczk臋 do ogrodu zoologicznego.
Podczas tego wyj艣cia s艂uchali艣my r贸偶nych
ciekawostek o zwierz臋tach, takich jak: lwy, 偶yrafy, strusie, hipopotamy, s艂onie afryka艅skie
oraz likaony. Wyj艣cie to wzbogaci艂o nasz膮 wiedz臋 na temat 偶ycia zwierz膮t, kt贸ra przyda nam si臋 w szkole.
Ca艂a klasa by艂a pod ogromnym wra偶eniem i mamy nadziej臋 na powt贸rn膮 lekcj臋
Ca艂a klasa by艂a pod ogromnym wra偶eniem i mamy nadziej臋 na powt贸rn膮 lekcj臋
w ZOO.
10. W podr臋czniku na str. 29 przeczytaj tekst i ustnie odpowiedz na pytania:
- Jak nazywano ksi臋gi, w kt贸rych spisywani wydarzenia?
- Jak nazywa艂 si臋 pierwszy kronikarz zapisuj膮cy dzieje Polski?
- Dlaczego nazwano go Gallem Anonimem?
11. Nast臋pnie
zapoznaj si臋 z tekstem na str. 29 „Niecodzienna
wystawa”.
Przeczytaj go uwa偶nie. Powiedz, kt贸re elementy 艣wiadcz膮 o tym, 偶e ten tekst jest notatk膮 kronikarsk膮.
Przeczytaj go uwa偶nie. Powiedz, kt贸re elementy 艣wiadcz膮 o tym, 偶e ten tekst jest notatk膮 kronikarsk膮.
12. Na
stronie 30 w podr臋czniku przeczytaj notatk臋 z kroniki klasowej. Wska偶 i nazwij najwa偶niejsze elementy w tej notatce.
13. Otw贸rz
膰wiczenia na str. 32. W zadaniu 1 nadaj
tytu艂 notatce kronikarskiej. Uzupe艂nij notatk臋 czasownikami z ramki i wpisz je
w odpowiedniej formie.
W uzupe艂nionym teksie wska偶 wszystkie elementy, kt贸re charakteryzuj膮 notatk臋 kronikarsk膮. Otocz te fragmenty kolorowymi kredkami wed艂ug wzoru (tak, jak ja to zrobi艂am powy偶ej).
W uzupe艂nionym teksie wska偶 wszystkie elementy, kt贸re charakteryzuj膮 notatk臋 kronikarsk膮. Otocz te fragmenty kolorowymi kredkami wed艂ug wzoru (tak, jak ja to zrobi艂am powy偶ej).
14. Przeczytaj
uwa偶nie polecenie do zadania 2 na str. 33. Je偶eli nie pami臋tasz, kiedy s膮 obchodzone
wymienione 艣wi臋ta, sprawd藕 w kalendarzu.
15. Zadanie 3 na str. 33. Wybierz dwa wyrazy z ramki i z
ka偶dym wyrazem u艂贸偶 jedno zdanie. Zapisz w liniaturze.
16. Wykonaj
zadanie 4 na str. 34. Nie zapomnij o zapisaniu zadania w zeszycie.
17. Zadania 5 i 6 na str. 34 to ju偶 ostatnie zadania na dzisiaj.
17. Zadania 5 i 6 na str. 34 to ju偶 ostatnie zadania na dzisiaj.
馃摲 Zr贸b zdj臋cie 膰wicze艅 z Noni str. 30-31
oraz zad. 1 str. 32
i wy艣lij na klasowego maila 馃摟 .
Do wtorku! 馃榾 ✋
Do wtorku! 馃榾 ✋
Brak komentarzy:
Prze艣lij komentarz